Afspraken
2. via de website bij online regelen
Bij het maken van een afspraak vraagt de assistente naar de reden van komst. Dit is om een inschatting te kunnen maken op welke termijn u gezien moet worden en hoeveel tijd u nodig heeft. Uiteraard wordt de informatie die u haar geeft vertrouwelijk behandeld.
Een afspraak duurt maximaal 10 minuten. Gewoonlijk kan dan één onderwerp besproken worden. Denkt u meer tijd nodig te hebben dan kunt u dit doorgeven bij het maken van de afspraak.
Visites
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent. Voor het aanvragen van een visite belt u tussen 8:00 en 11:00 met de assistentes.
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
De visites worden in principe na 11:00 gereden door de huisarts.
Telefonisch spreekuur
Er is dagelijks een telefonisch spreekuur (u krijgt rechtstreeks de huisarts aan de telefoon) van 13:15 tot 13:45.
U kunt dan bellen voor zeer korte vragen, zoals de uitslag van een onderzoek of voor een korte vraag. Indien het antwoord op de vraag meer tijd vraagt, zal de huisarts u verzoeken een afspraak op het spreekuur te maken.
U kunt bellen met het algemene praktijknummer 0223 612890 , daarna kiest u optie 4.
E-consult
Via de website kunt u een email consult (eConsult) aanvragen met de huisarts of de praktijkondersteuner via online regelen. Het eConsult is bedoeld voor het opvragen van uitslagen of het stellen van korte vragen waarvoor u niet noodzakelijkerwijs op het spreekuur hoeft te komen.
Hiervoor moet u zich eenmalig registreren voor het portaal. U ontvangt een bericht zodra uw vraag is beantwoord. Dit proberen we altijd binnen een werkdag te doen. Echter soms lukt dat niet, zodoende verzoeken wij u geen dringende medische vragen op deze wijze te stellen.