Header afbeelding
Huisartspraktijk Jacobs
Sportlaan 32 A 1782 ND
Den Helder

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Wij zijn aangesloten bij de klachtenregeling DOKh. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris bemiddeld, is onpartijdig en heeft geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Meer informatie over de klachtenprocedure van DOKh.

Onvrede melden

U kunt direct uw onvrede melden via deze link: https://geschillen.dokh.nl/Onvrede-melden/

Na het melden van uw onvrede neemt de Klachtenfunctionaris van DOKH contact met u op.

Klachtopvang

U krijgt een gesprek met de Klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op. U kunt bij hem of haar terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht. Als uw klacht en uw doel helder is, gaat u samen met de Klachtenfunctionaris aan de slag om naar een oplossing te zoeken.

Oordeel geformuleerd door zorgverlener

Om het klachttraject af te ronden, is de zorgverlener verplicht binnen 6 weken na het indienen van de klacht u te informeren over zijn/haar oordeel. Met een oordeel wordt bedoeld dat schriftelijk wordt aangegeven welke beslissingen hij/zij over en naar aanleiding van de klacht heeft genomen en welke maatregel(en) eventueel worden genomen. De termijn van 6 weken kan maximaal verlengd worden met vier weken.

Als beide partijen tevreden zijn over het oordeel, dan is de klacht hiermee afgedaan. Indien u niet tevreden bent en de klachtenprocedure wilt voortzetten, dan is er sprake van een geschil.

Komt u er samen met de zorgverlener niet uit?

Komt u er ondanks de klachtbehandeling niet uit, dan ondersteunt de Klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil welke u voor kan leggen aan de geschilleninstantie.

Spelregels

  • Hulp van de Klachtenfunctionaris en klachtbehandeling zijn voor u kosteloos.
  • Bij klachtbehandeling wordt uitgegaan van wederzijds respect en vertrouwen.
  • Alle betrokkenen in het traject gaan uiterst zorgvuldig om met uw privacy en hebben een geheimhoudingsplicht.
  • De volledige klachtenregeling is te downloaden op https://dokh.nl/klachten-geschillen/.